Web Analist Amsterdam

Amsterdam – Permanent
Spot je als Web Analist als eerste verbeterkansen voor je klanten?
Wil je in een hecht team werken met klanten als G-Star, Heineken en Adidas?
Wil je naast het optimaliseren van online groei bij klanten ook bijdragen aan maatschappelijk verantwoorde projecten?
Ben jij nooit uitgeleerd en wil je je blijven ontwikkelen?

Lees dan verder over jouw nieuwe uitdaging als Web Analist bij een toplevel digital agency.

Industry
Digital Agency
Enthousiastic?
Over het bedrijf
Deze digital agency is gevestigd in Amsterdam en is actief op verschillende disciplines, met ieder hun eigen expertise. De specialistische bureaus blinken uit op de gebieden van Data Analytics, Conversie Optimalisatie, Online Marketing, Email Marketing en Web Analytics. Naast dat deze partij een van de betere agencies in Nederland is, willen ze ook graag meer voor de wereld doen dan hun klanten helpen met hun online groei. Zo doneren ze 1% van hun omzet aan goede doelen, mag je 4 dagen per jaar (betaald) besteden aan maatschappelijk verantwoorden projecten en zijn ze actief op zoek naar klanten met een maatschappelijk doel. Dat is een werknemer waar je trots op kan zijn! 

Bij jouw nieuwe werkgever werk je in een dedicated Conversie optimalisatie en Web Analytics team samen met meer dan 30 andere vak liefhebbers om samen klanten zoals G-Star, Adidas en Heineken naar een hoger niveau op het gebied van online groei te tillen. Samen met je collega’s help je klanten in meer dan 50 landen. Voor sommige van deze klanten is dit team al vanaf de start, bijna 20 jaar geleden, hun trouwe partner op het gebied van conversie optimalisatie en web analytics. Niet alleen deze trouwe klanten vinden dit bureau een van de beste bureaus van Nederland, ieder jaar krijgt deze agency een topnotering in de Emerce top 100 lijst.

Over jouw nieuwe rol als CRO Consultant
Als Web Analist ben jij de eerste en essentiële stap in de online groei voor jouw klanten. Je onderzoekt de website en voert online gedragsonderzoek uit voor de meest diverse klanten, van G-Star tot de Hartstichting. Je maakt jezelf onmisbaar door je datagedreven verbeteringen te adviseren voor de website van klanten en deze te valideren met je CRO collega’s. Als Web Analist ben je verder bezig met het analyseren en rapporteren van grote datasets om kansen te spotten op de website. Ook ben je bezig met het opzetten en analyseren van heatmaps.
Wie ben jij?
Je bent analytisch sterk en houdt ervan om met een team te kijken naar het optimaliseren van de online groei van diverse klanten
Je denkt in oplossingen en in kansen waarbij je staat te springen om deze door te voeren bij klanten
Kennis van Google Analytics of Adobe Analytics, Hotjar en Usabilla
In ieder geval 2 jaar werkervaring in UX Research, Web Analytics of als (Online) Data Analist
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
Woont in de omgeving van Amsterdam
Wat krijg je daarvoor terug?
Marktconform salaris
Ruim opleidingsbudget, want uitgeleerd zijn kennen ze bij je nieuwe werkgever niet
De mogelijkheid om bij te dragen aan maatschappelijk verantwoorde projecten waarmee je de wereld wat mooier maakt
Uitstekende pensioenregeling
Laptop en telefoon
NS Business Card en gratis parkeren wanneer je met de auto komt
Een riante bonus
Flexibele werkuren en goede remote opties
Elke dag een heerlijke lunch met je collega’s
Enthousiastic?