Lees verder over jouw nieuwe uitdaging als CRO Specialist!
CRO Specialist
Hoe? Als CRO Specialist ben je verantwoordelijk voor de continue optimalisatie van alle product funnels, zowel voor nieuwe als voor bestaande klanten.
Waarom? Door een ervaring te creëren die onze klant van alle gemakken voorziet, die ons onderscheidt en die onszelf in staat stelt een torenhoge conversie te realiseren.
Waar? Ons kantoor is gevestigd in Amsterdam, direct naast station Amsterdam Sloterdijk. Wij mogen steeds vaker naar ons kantoor, maar in deze gekke tijd werken de meeste collega’s nog steeds thuis. Ook als wij weer elke dag naar ons kantoor mogen, is thuiswerken natuurlijk nog steeds mogelijk.
Met wie? Dit doen we met onze digitale experts. Het Digital Sales team bestaat uit Online Marketeers, E-Tail specialisten, CRO Specialisten, Analisten, Contentmanagers en UX Experts. Met deze multidisciplinaire groep werken we samen aan verschillende thema’s en projecten. Ter versterking van ons team zijn we op zoek naar een 3e CRO Specialist.
Industry
Enthousiastic?
Jouw grootste impact
Je werkt kort cyclisch en klant/data gedreven en draagt bij aan meerdere KPI’s zoals orders, instroomwaarde, conversie, channelshare en annuleringen. Daarnaast ben je in staat om de performance op deze KPI’s goed te monitoren, te verklaren en je weet wat nodig is om structurele groei in conversie te realiseren! Dit lukt jou door:
- Een optimaal CRO proces te runnen, waarin je obv hypotheses continue a/b testen draait met als resultaat structurele conversiegroei. Je bent een evangelist op het gebied van data gedreven werken en hebt een goede track record op het gebied van CRO.
- Een goed beeld te hebben van de telecom markt en hoe ons product hierop aansluit. Wat speelt er bij de klant, de concurrenten, waar kunnen we versimpelen of welke acties zijn nodig om te groeien op conversie en orders.
- Het optimaal implementeren van nieuwe producten en proposities in jouw shop, maar ook het optimaliseren van betaal- en leveringsmogelijkheden.
- Samenwerkingen op te zetten met andere afdelingen en Digital collega’s, om de beste customer journeys neer te zetten.
- (Complexe) change projecten te trekken, waarin je vanuit de data sturing geeft aan bijv. het design/UX proces.
- Een concreet beeld te creëren van wat ‘de beste telecomshop’ voor een klant betekent en dit vertaal je samen met het team door naar projecten en optimalisaties.
- Je initieert en/of trekt projecten die bijdragen aan efficiëntie en effectiviteit van de gehele afdeling.
- Tenslotte zorg je dat resultaten/learnings gedeeld worden met de afdeling en daarbuiten. Je bent een van de gezichten richting stakeholders van een data gedreven aanpak.
Over jouw nieuwe werkgever
Wie ben jij?
- HBO werk- en denkniveau.
- 5-7 jaar Digital ervaring in een high traffic omgeving, waarvan min. 5 jaar in CRO.
- Je bent analytisch sterk en bent in staat zelf analyses te maken in Adobe Analytics. En in staat die te vertalen naar relevante acties voor onze klanten en voor KPN.
- Je hebt het vermogen om pragmatisch om te kunnen gaan met grote hoeveelheden data en met kwalitatieve gegevens zoals klantfeedback;
- Je kunt zelfstandig werken en bent oplossingsgericht. Je hebt de drive jezelf persoonlijk en inhoudelijk te ontwikkelen en weet je ontwikkelbehoefte te realiseren.
- Je bent in staat om zelf je prioriteiten te stellen binnen een corporate organisatie.
- Je vindt het geen probleem om op bepaalde projecten de leiding te pakken binnen het Digital Sales team.
- Je vindt het leuk om zowel met CRO als met Ecommerce projecten bezig te zijn. Je bent een spin in het web.
● Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands.