CRO Specialist

Amsterdam – Permanent
Wil jij een sleutelrol hebben in het realiseren van de ambitie van KPN om de beste online shop binnen Telecom neer te zetten?

Hoe? Als CRO Specialist ben je verantwoordelijk voor de continue optimalisatie van alle product funnels, zowel voor nieuwe als voor bestaande klanten. 

Waarom? Door een ervaring te creëren die onze klant van alle gemakken voorziet, die ons onderscheidt en die onszelf in staat stelt een torenhoge conversie te realiseren.

Waar? Ons kantoor is gevestigd in Amsterdam, direct naast station Amsterdam Sloterdijk. Wij mogen steeds vaker naar ons kantoor, maar in deze gekke tijd werken de meeste collega’s nog steeds thuis. Ook als wij weer elke dag naar ons kantoor mogen, is thuiswerken natuurlijk nog steeds mogelijk.

Met wie? Dit doen we met onze digitale experts. Het Digital Sales team bestaat uit Online Marketeers, E-Tail specialisten, CRO Specialisten, Analisten, Contentmanagers en UX Experts. Met deze multidisciplinaire groep werken we samen aan verschillende thema’s en projecten. Ter versterking van ons team zijn we op zoek naar een 3e CRO Specialist.

Lees verder over jouw nieuwe uitdaging als CRO Specialist!

Industry
Telecom
Enthousiastic?
Jouw grootste impact
Een ervaring creëren die de klant van alle gemakken voorziet, die ons onderscheidt en die onszelf in staat stelt een torenhoge conversie te realiseren. Of de klant gebruik maakt van de app, de website, een KPN-partner, een scherm in de winkel of welke “digitale voordeur” dan ook: wij zijn er om te zorgen voor een klantervaring die alle verwachtingen overtreft!

Je werkt kort cyclisch en klant/data gedreven en draagt bij aan meerdere KPI’s zoals orders, instroomwaarde, conversie, channelshare en annuleringen. Daarnaast ben je in staat om de performance op deze KPI’s goed te monitoren, te verklaren en je weet wat nodig is om structurele groei in conversie te realiseren! Dit lukt jou door:

  • Een optimaal CRO proces te runnen, waarin je obv hypotheses continue a/b testen draait met als resultaat structurele conversiegroei.  Je bent een evangelist op het gebied van data gedreven werken en hebt een goede track record op het gebied van CRO.
  • Een goed beeld te hebben van de telecom markt en hoe ons product hierop aansluit. Wat speelt er bij de klant, de concurrenten, waar kunnen we versimpelen of welke acties zijn nodig om te groeien op conversie en orders.
  • Het optimaal implementeren van nieuwe producten en proposities in jouw shop, maar ook het optimaliseren van betaal- en leveringsmogelijkheden.
  • Samenwerkingen op te zetten met andere afdelingen en Digital collega’s, om de beste customer journeys neer te zetten.
  • (Complexe) change projecten te trekken, waarin je vanuit de data sturing geeft aan bijv. het design/UX proces.
  • Een concreet beeld te creëren van wat ‘de beste telecomshop’ voor een klant betekent en dit vertaal je samen met het team door naar projecten en optimalisaties.
  • Je initieert en/of trekt projecten die bijdragen aan efficiëntie en effectiviteit van de gehele afdeling.
  • Tenslotte zorg je dat resultaten/learnings gedeeld worden met de afdeling en daarbuiten. Je bent een van de gezichten richting stakeholders van een data gedreven aanpak.

Over jouw nieuwe werkgever
KPN Digital Sales is een positief, jong en dynamisch team. Er wordt hard gewerkt en er wordt zeker ook hard gelachen. Professioneel is groei de norm. Sociaal geen verplichtingen, maar altijd wat te doen! Digital is/wordt de nieuwe normaal binnen KPN, waardoor de positie van de afdeling volop in beweging is. We werken zoveel mogelijk Agile, dus voor elk idee van vandaag (beter dan die van gisteren) wordt ruimte gemaakt! Deze dynamiek maakt dat het elke dag anders kan zijn en er zodoende een beroep wordt gedaan op je positieve energie, je flexibiliteit en je vermogen om mee te gaan in deze positieve drive! Een drive die ervoor zorgt dat onze klanten de vetste digitale middelen hebben en KPN groeit!
Wie ben jij?
Voor deze vacature CRO Specialist neem je je collega’s (Digital en andere afdelingen) mee in jouw idee. Je bent een Digital evangelist en in staat om de data gedreven werkwijze over te brengen. Je vindt het leuk om nieuwe tools, theorieën en technieken aan te grijpen, en bent daar actief naar op zoek, om het resultaat nog beter te kunnen beïnvloeden. Jouw profiel

  • HBO werk- en denkniveau.
  • 5-7 jaar Digital ervaring in een high traffic omgeving, waarvan min. 5 jaar in CRO.
  • Je bent analytisch sterk en bent in staat zelf analyses te maken in Adobe Analytics. En in staat die te vertalen naar relevante acties voor onze klanten en voor KPN.
  • Je hebt het vermogen om pragmatisch om te kunnen gaan met grote hoeveelheden data en met kwalitatieve gegevens zoals klantfeedback;
  • Je kunt zelfstandig werken en bent oplossingsgericht. Je hebt de drive jezelf persoonlijk en inhoudelijk te ontwikkelen en weet je ontwikkelbehoefte te realiseren.
  • Je bent in staat om zelf je prioriteiten te stellen binnen een corporate organisatie.
  • Je vindt het geen probleem om op bepaalde projecten de leiding te pakken binnen het Digital Sales team.
  • Je vindt het leuk om zowel met CRO als met Ecommerce projecten bezig te zijn. Je bent een spin in het web.

Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands.

Wat krijg je daarvoor terug?
Werken bij het mooiste bedrijfsonderdeel van KPN. Wij zijn een gemotiveerde en enthousiaste club mensen met directe impact op onze klanten. * Een 37-urige werkweek; * Een marktconform salaris passend bij jouw ervaring en expertise van (min € 3921,- en max € 5560,- obv 37 uur); * Een mobiele telefoon en laptop; * Deelnemen aan het nieuwe werken (werken waar en wanneer je wilt); * Werken in een omgeving waar de lijnen kort zijn en groei wordt gestimuleerd; * Een toeslag van 10,5% van je bruto maandsalaris; * 50% korting op KPN-producten en -diensten; * Een reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer; * Uitstekende pensioenvoorwaarden; * Goede doorgroei- en opleidingsmogelijkheden en een persoonlijk opleidingsbudget van €1.500,-, Sterker nog, we verwachten van jou dat jij je blijft ontwikkelen!
Enthousiastic?