Client Strategy Manager

Amsterdam – Permanent
Wil jij vooraan staan bij grote online marketingcampagnes, bij bedrijven als G-Star, Heineken en Adidas?

Houd je van het sparren met een uitzonderlijk breed spectrum aan cliënten?

Is datagedreven groei altijd een must als het aan jou ligt?

Ben je communicatief vaardig en vind je het leuk om het aanspreekpunt voor cliënten te zijn?

Wil je naast het stimuleren van datagedreven groei bij klanten ook bijdragen aan maatschappelijk verantwoorde projecten?

Ben jij nooit uitgeleerd en wil je je blijven ontwikkelen?

Lees dan verder over jouw nieuwe uitdaging als Client Strategy Manager bij een van de beste agencies van Nederland!

Industry
Digital Agency
Enthousiastic?
Over het bedrijf
Het bedrijf waar je voor aan de slag gaat is al sinds jaar en dag één van de meest prominente spelers in de markt. Deze digital agency is gevestigd in Amsterdam en is actief op verschillende disciplines, met ieder hun eigen expertise. De specialistische bureaus blinken uit op de gebieden van Data Analytics, Conversie Optimalisatie, Online Marketing, Email Marketing en Web Analytics. Ze werken met een breed spectrum aan klanten, van MKB tot corporate en van e-commerce tot SaaS. Naast dat deze partij een van de beste agencies in Nederland is, willen ze ook graag meer voor de wereld doen dan hun klanten helpen met hun online groei. Zo doneren ze 1% van hun omzet aan goede doelen, mag je vier dagen per jaar (betaald) besteden aan maatschappelijk verantwoordde projecten en zijn ze actief op zoek naar klanten met een maatschappelijk doel. Dat is een werkgever waar je trots op kan zijn!

Bij jouw nieuwe werkgever werk je in een breed en bijzonder professioneel team samen om klanten zoals G-Star, Adidas en Heineken naar een hoger niveau op het gebied van data-analyse te tillen. Samen met je collega’s help je klanten in wel 13 landen. Voor sommige van deze klanten is dit team al vanaf de start, bijna 20 jaar geleden, hun trouwe partner op het gebied van conversie optimalisatie, web analytics en data analytics. Niet alleen deze trouwe klanten vinden dit bureau een van de beste bureaus van Nederland; ieder jaar krijgt deze agency een topnotering in de Emerce top 100 lijst.

Over jouw nieuwe rol als Client Strategy Manager
Jij bent uiteindelijk verantwoordelijk voor het opstellen van strategische groeiplannen voor je eigen cliënten. Je stelt deze plannen niet alleen voor je cliënt op, je zet deze ook uit binnen het team. Daarnaast zal je, samen met je collega’s data-analyses opstellen. Jíj bent echter degene die ze uiteindelijk presenteert aan de cliënt. Dit maakt jou het gezicht van het bedrijf voor de cliënten, belangrijke functie dus! Om deze reden zullen cliënten vaak als eerste naar jou toestappen indien ze een vraag hebben. Hierdoor fungeer jij niet alleen als vraagbaak voor de cliënt en collega, maar ook als volwaardig sparringspartner. Het is daarom van belang dat je flinke ervaring hebt met online marketing en klantcontact. Prioriteiten kunnen stellen is een pré en anders zal je het snel genoeg leren. Er wordt namelijk (letterlijk) veel van je gevraagd.
Wie ben jij?
Je werkt accuraat, ben kwantitatief sterk en hebt een resultaatgedreven mindset.

Je floreert onder druk en schuwt (meerdere) deadlines dus niet, indien je ergens tegenaan loopt tijdens het proces vind jij het niet moeilijk dit duidelijk te communiceren;

Je bent een open boek, je vindt het niet moeilijk om de stand van zaken te bespreken, ook als de zaken er wellicht wat minder goed voorstaan;

Je bent enthousiast over data(interpretaties) en weet dat zowel op je collegae als cliënten over te brengen;

Jij bent de eindverantwoordelijke in het proces en hier krijg je energie van;

HBO- of WO diploma in een technische, sociaalwetenschappelijke of bedrijfseconomische discipline alsmede minimaal drie jaar relevante werkervaring;

Je bent sociaal en vindt het leuk om in teamverband prestaties neer te zetten.

Wat krijg je daarvoor terug?
Marktconform salaris
Ruim opleidingsbudget, want uitgeleerd zijn kennen ze bij je nieuwe werkgever niet
De mogelijkheid om bij te dragen aan maatschappelijk verantwoorde projecten waarmee je de wereld wat mooier maakt
Uitstekende pensioenregeling
Laptop en telefoon
NS Business Card en gratis parkeren wanneer je met de auto komt
Een riante bonus
Flexibele werkuren en goede remote opties
Elke dag een heerlijke lunch met je collega’s
Enthousiastic?